Piękny sen o Warszawie

27-09-2017

W dniach 09.09- 13.09.2017 uczniowie klasy 4ac TE wraz z wychowawczynią, Panią Mirosławą Rachwalik oraz opiekunami Panią Barbarą Gują i Panem Jarosławem Koczurem uczestniczyli w wycieczce do Warszawy. Wyjazd miał charakter repetytorium maturalnego, ale również była to ostatnia tak długa wycieczka klasy z wychowawcą- można więc określić ją mianem kulturalno- sentymentalnej.

Już pierwszego dnia Warszawa przywitała nas piękną pogodą. Po zakwaterowaniu w hotelu i krótkim odpoczynku udaliśmy się do Pałacu Kultury i Nauki, gdzie z XXX piętra Tarasu Widokowego podziwialiśmy panoramę wieczornej Warszawy. Tego dnia czekała nas jeszcze jedna atrakcja- Pokaz Multimedialny w Parku Fontann.

Kolejne dni, wypełnione długimi wędrówkami, pozwoliły nam odwiedzić ważne miejsca na kulturalnej i historycznej mapie Warszawy. Wśród nich na uwagę zasługuje Muzeum Powstania Warszawskiego, którego ekspozycje budziły podziw, ale przede wszystkim wywoływały atmosferę zadumy.

Muzeum Powstania Warszawskiego jest miejscem pamięci, które uwzględnia los każdego uczestnika powstańczych zmagań. W okalającym budynek Muzeum Parku Wolności zasadniczym elementem jest 156-metrowy Mur Pamięci. Znajdują się na nim wyryte na rzędach szarych, granitowych płyt, nazwiska tysięcy powstańców, którzy polegli na walkach w sierpniu i wrześniu 1944.

Mogliśmy prześledzić  Powstanie dzień po dniu! Na ekspozycji Muzeum Powstania Warszawskiego można znaleźć ponad 60 kartek z kalendarza opisujące dzień po dniu historię Powstania Warszawskiego. Kalendarium rozpoczyna się 27 lipca 1944, a kończy się 5 października 1944, w dniu wyjścia z Warszawy ostatnich pułków żołnierzy Armii Krajowej.

Dzięki naszym sprawnym przewodnikom i doskonale funkcjonującej komunikacji warszawskiej, z metrem na czele, docieraliśmy do kolejnych pięknych zakątków Warszawy. Podziwialiśmy Kolumnę Zygmunta, Plac Zamkowy i Stare Miasto, zwiedziliśmy Zamek Królewski. Wędrówka parkowymi alejkami Łazienek Królewskich połączona została z poznawaniem historii tego miejsca oraz odkrywaniem pałaców i pawilonów znajdujących się na terenie Łazienek. Kolejne miejsce do którego zabrali nas nasi przewodnicy była to  podróż sentymentalna „ Warszawa żydowska”  – miasto, którego nie ma Historia Żydów warszawskich – grupy, która do czasu rozpoczęcia II Wojny Światowej stanowiła 30% mieszkańców miasta. Pomnik Bohaterów Getta, Trakt Pamięci, Męczeństwa i Walki Żydów, Bunkier Żydowskiej Organizacji Bojowej, Plac Grzybowski, Żydowski Instytut Historyczny, Muzeum Historii Żydów to miejsce w którym historia przeplata się z dniem dzisiejszym warto było tam być. Na zakończenia dnia jeszcze krótki spacer i wizyta w warszawskim zoo.

Czwartego dnia pobytu przyszedł czas na Warszawę współczesną wizyta w Centrum Nauki Kopernik to  ponad 450 eksponatów w tematycznych galeriach: „Świat Ruchu”, „Człowiek i Środowisko”,  „Strefa Światła”, „Korzenie Cywilizacji”,„Generacja” oraz Teatr Robotyczny,  czy Park Odkrywców. Zaawansowane technologie i multimedia, ale też proste rozwiązania, często oparte na wynalazkach sprzed wielu lat. Nauka i sztuka razem ,którą mogliśmy testować samodzielnie. Jakie są możliwości ludzkiego organizmu?  Czy można wpływać na otaczający świat? Aby odpowiedzieć sobie na te pytania wystarczyło tam  przyjść,  mogliśmy zagrać na laserowej harfie lub sprawdzić, czy wygodniej leży się na piłkach, czy na gwoździach.

W ostatnim dniu naszej wycieczki zwiedziliśmy Stadion Narodowy. Mieliśmy okazję poczuć prawdziwą przedmeczową atmosferę w piłkarskiej szatni, zasiąść w ławce zawodników naszej narodowej kadry, by za chwilę wejść na płytę Stadionu, a potem odwiedzić sale i loże VIP-ów.

Z radością …. Na twarzach wszystkich uczestników wycieczki wróciliśmy do Jaworzna. Jak widać „Warszawa da się lubić

MR

Ilość odsłon: 1323

wstecz

Kontakt

Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego

ul. Promienna 65, 43-600 Jaworzno

sekretariat@ckziu.jaworzno.pl

32 76 29 100

Używamy ciasteczek. Czytaj więcej.