Sztuczna inteligencja. Nieludzka, arcyludzka - Biblioteka
Sztuczna inteligencja. Nieludzka, arcyludzka

Sztuczna inteligencja. Nieludzka, arcyludzka

15 października w naszej szkole miała miejsce debata na tem­at sztucznej inteligencji
AI szansa czy zagroże­nie?”. Zaproszeni goś­cie oraz uczniowie dzielili się swoimi
prze­myśle­ni­ami na tem­at możli­woś­ci, ale też obaw doty­czą­cy­ch roz­wo­ju sztucznej inteligencji.

W szkol­nej bib­liote­ce dla zain­tere­sowany­ch tem­atem mamy świet­ną propozy­cję Alek­sandry Prze­gal­ińskiej, dok­tor w dziedzinie filo­zofii sztucznej inteligencji w Zakładzie Filo­zofii Kul­tu­ry Insty­tu­tu Filo­zofii UW, obec­nie pracu­jącą w Cen­ter for Col­lec­tive Intel­li­gence Mass­a­chu­setts Insti­tute of Tech­nol­o­gy (MIT) w Bostonie. Pozy­c­ja ma lekką for­mę dia­logu prowad­zone­go przez Pawła Oksanow­icza.

W książce porus­zono takie tem­aty jak wyko­rzys­tanie sztucznej inteligencji w dziedz­i­nach zdrowia, finan­sów, wojskowoś­ci, usług pub­liczny­ch, trans­portu (pojazdy auto­nom­iczne), wpływ AI na opinię pub­liczną, możli­woś­ci manip­u­lacji medi­al­ny­ch, a także sys­te­my kon­troli społecznej, jak np. w Chi­nach. Intere­su­ją­co omówiono możli­we dal­sze sce­nar­iusze roz­wo­ju,
a całość wzbo­ga­ca­ją komen­tarze ekspertów.

Książkę zaku­pi­ono z dotacji Nar­o­dowe­go Pro­gra­mu Roz­wo­ju Czytel­nict­wa 2.0 na lata 2021–2025 Pri­o­ry­tet 3.

DH

Comments are closed.