Jak przygoda to tylko w… Irlandii.

11-07-2018

Druga grupa nauczycieli CKZiU rozpoczęła swoją przygodę z językiem angielskim w Irlandii, w ramach projektu PO WER: „Chcemy się uczyć – rozwijanie umiejętności językowych kadry CKZiU”.

W sobotę 7. lipca, w piękny czas wakacji, druga grupa nauczycieli wyjechała do Irlandii, by doskonalić swe umiejętności w posługiwaniu się językiem angielskim. Podążyliśmy  przetartym w lutym przez nasze zacne grono koleżanek i kolegów  szlakiem kultury i języka mieszkańców Zielonej Wyspy. Jak nasi koledzy w ramach projektu doskonalimy umiejętności językowe, zwiedzamy i nawiązujemy kontakty z miejscowa społecznością.  Zostaliśmy zakwaterowani w Mallow, małej miejscowości niedaleko Cork   (drugiego po Dublinie miasta w Irlandii). Mieszkamy w rodzinach irlandzkich, poznajemy ich zwyczaje, kuchnię, zawiązujemy przyjaźnie i oczywiście próbujemy naszych sił w konwersacji .

Czas wakacji , to okres odpoczynku, relaksu i zabawy, a my- uczymy się. Ale nie samą nauką człowiek żyje. Dlatego oprócz zajęć z języka Byrona i Szekspira, zwiedziliśmy Centrum Kształcenia Zawodowego w Tralee ETB, gdzie dowiedzieliśmy się, jak w Irlandii wygląda kształcenie zawodowe, obejrzeliśmy uczniowskie stanowiska do praktycznej nauki zawodu ( elektryczne, mechaniczne, mechatroniczne czy nauki zawodu inżyniera dźwięku w radiu czy telewizji). Zazdrościliśmy wyposażenia tego ośrodka. Jednakże jest to centrum narodowe, a zatem państwo pomaga w wyposażeniu stanowisk. Marzenia odłożyliśmy na później i już za chwilę jak dzieci biegliśmy bardzo szeroką plażą, by zamoczyć stopy w wodach Oceanu Atlantyckiego . Mieliśmy tylko pół godziny, by kontemplować przestrzeń i spojrzeć na białe grzywy fal docierające do plaży. Byliśmy szczęśliwi, że choć stopy zanurzyliśmy w wodach oceanu, ale jeden z naszych kolegów nie odmówił sobie kąpieli i wskoczył w morskie fale.

Pogodę mamy wymarzoną, słońce świeci, deszcz nie pada i jak twierdzą tubylcy- od 4. lat nie było takiego lata i takiej suszy. Będziemy dalej wykorzystywać pogodę, zwiedzać, uczyć się języka i chłonąć atmosferę irlandzkich pubów i niespiesznego życia mieszkańców Zielonej Wyspy.

Pozdrawiamy ciepło z Irlandii i … czekajcie na nasze dalsze relacje .

See you soon.

Ilość odsłon: 1243

wstecz

Kontakt

Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego

ul. Promienna 65, 43-600 Jaworzno

sekretariat@ckziu.jaworzno.pl

32 76 29 100

Używamy ciasteczek. Czytaj więcej.