Lustereczko powiedz przecie…

09-02-2017

Czy zastanawialiście się kiedyś jak lustro wpływa na ludzi?

Zwraca ono uwagę wszystkich znajdujących się w pobliżu. Badania dowodzą, że skupia na sobie blisko 99% spojrzeń. Zaglądamy do lusterka codziennie. Ba, jak wynika z badań brytyjskiej marki lajfstajlowej Avaj, mężczyźni przeglądają się w nim średnio 23 razy dziennie, podczas gdy kobiety – 16 razy. Jeśli więc dodamy do niego element zaskoczenia, jakim jest jego interaktywna tafla, możemy mieć pewność, że nikt nie przejdzie obok niego obojętnie. Ten właśnie fakt stał się inspiracją dla młodych konstruktorów z Katowic, którzy postanowili wykorzystać powierzchnię lustra jako nośnik przekazów reklamowych. Pozyskali dla swojego pomysłu japońskiego inwestora Dentsu Aegis Network i 1,5 roku temu utworzyli firmę start-up Abyss Glass Group Sp. z o. o.

Jak to działa?

Treści w lustrze znajdują się powyżej lub poniżej oczu, nigdy na linii wzroku. Obiekty wyglądają trójwymiarowo i wyświetlają się jak na ekranie LCD. Jest to lustro z panelem webowym, w którym klient może dodawać filmy, animacje, zdjęcia czy inne pliki. Dzięki zastosowaniu technologii Kinect czy Leap Motion, lustro reaguje na ruch i mimikę twarzy, rozróżnia wiek i płeć a możliwe jest także zaprogramowanie lustra na sygnały dźwiękowe.

Żeby część treści przechodziła przez szkło przy świetle dziennym, a mimo to lustro pozostało lustrem, szkło musi mieć odpowiednią przepuszczalność a matryca odpowiedni kontrast. W tym celu Abyss Glass sprowadza specjalnie preparowane tafle szkła z USA.

Interaktywne lustro można wykorzystać na wiele sposobów:

Postawione przy wejściu do budynku, w windzie, łazience hotelowej, u fryzjera, w siłowni wyświetli promocje i reklamy klientom, pozwoli na targetowanie reklam na podstawie cech klienta czy po prostu miło spędzić czas dając możliwość zagrania we wciągającą grę czy przeczytania interesujących nas artykułów. Więcej na temat na stronie https://abyssglass.pl/.

Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Firma wygrała kilka konkursów dla start-upów, m.in. na najlepszy studencki start-up – Odkrycie Rynku 2015, Start to Bavaria, UPC Think Big.

Dzięki uprzejmości członka zarządu firmy Abyss Glass pana Marcina Motyki grupa słuchaczy Kwalifikacyjnego Kursu Zawodowego dla Technika Organizacji Reklamy w CKZiU Jaworzno miała możliwość zapoznać się z tym produktem na żywo podczas zorganizowanej przeze mnie w dniu 29 stycznia tego roku wycieczki zawodoznawczej w siedzibie firmy w Katowicach.

Anna Kosobudzka

Ilość odsłon: 1121

wstecz

Kontakt



Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego

 ul. Promienna 65, 43-600 Jaworzno

 sekretariat@ckziu.jaworzno.pl

 32 76 29 100

Używamy ciasteczek. Czytaj więcej.