Poczdam

03-04-2016

3 kwietnia o godzinie 9:00 zebraliśmy się pod ośrodkiem, aby wyruszyć w niezapomnianą przygodę do Poczdamu. Podczas podróży minęliśmy wiele historycznych zabytków godnych uwagi, o których opowiedział nam nasz przewodnik. Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od Pałacu Cecilienhof, po którym oprowadziła nas pani Teresa. Dowiedzieliśmy się, że Pałac został zbudowany w stylu angielskiego dworku jako rezydencja następcy tronu Wilhelma i jego żony Cecylii. Pałac stał się sławny w 1945 r. jako miejsce Konferencji Poczdamskiej. Kolejnym przystankiem była Cerkiew św. Aleksandra Newskiego, która została zbudowana na potrzeby rosyjskiej kolonii Alexandrówka. Po wyczerpującym spacerze przyszedł czas na kawę i ciasto. Na parkingu dostrzegliśmy jedną z większych atrakcji dzisiejszego dnia było to Ferrari 458 Italia. Następnie widzieliśmy historyczny Wiatrak w stylu holenderskim. Tuż obok Wiatraka znajduje się Pałac Sanssouci. Powiązany jest on z osobowością Fryderyka Wielkiego i wybudowany w 1747 roku przez Georga Wenzeslausa von Knobelsdorffa, według pomysłów króla. Fryderyk zmarł w 1786 roku i został pochowany wraz ze swoim najwierniejszym psem, rasy Chart. Kolejno zostaliśmy oprowadzeni po ogrodach otaczających Sanssouci. Po parku poszliśmy zobaczyć Kościół Pokoju. Powstał według włoskich wzorów i stał się miejscem wiecznego spoczynku króla Fryderyka Wilhelma IV i królowej Elżbiety. Nadszedł „Freizeit”, postanowiliśmy zwiedzić Stare Miasto. Zobaczyliśmy zupełnie inne życie, czas płynie wolniej, a wszyscy wokół są szczęśliwi. O godzinie 17:30 spotkaliśmy się pod autokarem i ruszyliśmy w drogę powrotną. Na miejscu byliśmy o godzinie 19:00. Po zjedzeniu obiado-kolacji wszyscy wrócili do swoich pokoi, aby odpocząć po dniu pełnym wrażeń.

Ilość odsłon: 1306

wstecz

Kontakt

Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego

ul. Promienna 65, 43-600 Jaworzno

sekretariat@ckziu.jaworzno.pl

32 76 29 100

Używamy ciasteczek. Czytaj więcej.