Tam, gdzie “szklane domy”…

18-04-2023

Góry Świętokrzyskie to miejsce pełne historii i legend, aby poznać kilka z nich wybraliśmy się na dwudniową wycieczkę szkolną. Uczennice i uczniowie z klas 4dT5, 3aTE, 1bTE, 1cT6 pod opieką pięcioosobowej kadry nauczycielskiej postanowili odkryć kilka tajemnic województwa świętokrzyskiego.

Nasza podróż zaczęła się od chrapania w autokarze, ale to z racji wczesnego wyjazdu. Te niedogodności zrekompensowała nam cudowna pogoda, którą przywitała nas Kielecczyzna. Pierwszym punktem naszej wycieczki było Muzeum Stefana Żeromskiego w Kielcach. Poznaliśmy historię budynku muzeum, będącego kiedyś szkołą, do której uczęszczał Stefan Żeromski. Przybliżony został nam też tok nauczania młodego poety, a na własnej skórze mogliśmy doświadczyć jakie kiedyś były niewygodne ławki. Następnie specjalnie przygotowany quest pomógł nam zwiedzić to piękne miasto. Odwiedziliśmy również Kadzielnię – jeden z najmniejszych rezerwatów geologicznych w Polsce, w którym podczas spaceru mogliśmy się trochę opalić. Kolejnym etapem naszej wycieczki było Centrum Edukacji i Kultury Szklany Dom w Ciekotach z dworkiem, który zamieszkiwał kiedyś młody Żeromski. To wszystko nad zalewem Ciekoty, gdzie podczas odpoczynku karmiliśmy kaczki. Pod koniec dnia udaliśmy się na miejsce naszego noclegu. Tam po pysznej kolacji integrowaliśmy się w trakcie zabaw i gier, przy których wszystkim towarzyszyły salwy śmiechu.

Następnego dnia wybraliśmy się na górskie szlaki. Na początek zdobyliśmy najwyższy szczyt Gór Świętokrzyskich – Łysicę, po czym powędrowaliśmy na Święty Krzyż, zwany również Łysą Górą.

Ostatnim punktem naszej wycieczki było Muzeum Starożytnego Hutnictwa w Nowej Słupi, a tam zgłębiliśmy tajniki pozyskiwania żelaza w czasach starożytnych oraz poznaliśmy historię tego miejsca.

Ta wycieczka była cudowną okazją do odpoczynku oraz nauki. Na pewno pozostanie ona w naszych wspomnieniach. Jedyne, czego możemy żałować, to tego, że trwała tak krótko!

A.K.

Ilość odsłon: 537

wstecz

Kontakt

Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego

ul. Promienna 65, 43-600 Jaworzno

sekretariat@ckziu.jaworzno.pl

32 76 29 100

Używamy ciasteczek. Czytaj więcej.