Wycieczka do Hiszpanii

26-10-2019

17 października 2019 grupa uczniów z klas drugich i trzecich pod opieką p. Katarzyny Pelc oraz p. Kariny Kosterewy wyruszyła na wycieczkę do Barcelony, stolicy Katalonii, gdzie spędzili 5 dni.

Barcelona kojarzy się nam ze słynną architekturą . Rozsławił to miasto genialny architekt- Antonio Gaudi, pochodzący właśnie z Barcelony. Zaprojektował wiele budowli, które stały się zabytkami i stanowią najbardziej znaną ,,wizytówkę” Barcelony. Wybraliśmy się na wycieczkę po tym mieście jego śladami. Poznaliśmy historię Parku Guell położonego na wzgórzu z widokiem na całą Barcelonę. Sagrada Familia była kolejnych etapem zwiedzania Barcelony – życiowe dzieło Antonia Gaudíego i udana próba przeniesienia zasad świata natury do obiektu sakralnego. Świątynia ta od ponad 100 lat jest w budowie i nadal jest niedokończona. Ulicę La Rambla znamy już jak własną kieszeń.To tu przechodziliśmy codziennie udając się do wielu miejsc, które zwiedzaliśmy. Jest jedną z najbardziej znanych ulic Barcelony. Ma długość około 1,5 km i rozciąga się od Placu Katalońskiego do kolumny Krzysztofa Kolumba, górującej nad portem. Nazwa La Rambla w języku hiszpańskim i katalońskim oznacza przerywany przepływ wody. Spacerując po La Rambli bardzo szybko poczuliśmy się jak prawdziwi turyści, poczuliśmy klimat tego miejsca i miasta. Liczne restauracje oraz lokale na całej długości deptaka, sklepy z pamiątkami, sklepy sportowe- wszystkie te miejsca odwiedzaliśmy praktycznie każdego dnia. Nie można  zapomnieć o La Boqueria (dłuższa nazwa to Mercat de SantJosep de la Boqueria), czyli o najbardziej znanym bazarze w Barcelonie. Ma on aż 13 631 metrów kwadratowych powierzchni. Pełne kolorów, zapachów i najwspanialszych smaków miejsce, to prawdziwe szaleństwo dla zmysłów, eksplozja wrażeń, których nie znajdziemy nigdzie. Kolejnym obiektem, na który czekali najwięksi fanatycy piłki nożnej było zwiedzanie stadionu Camp Nou. Nie ma dziś chyba większej wizytówki miasta niż słynna FC Barcelona. To właśnie hasło “więcej niż klub” symbolizuje to, że FC Barcelona jest dzisiaj i oznacza dużo więcej niż zwykły klub piłkarski. W trudnych czasach hiszpańskiej wojny domowej stadion był miejscem, gdzie mieszkańcy mogli swobodnie porozumiewać się w języku katalońskim. Arena, na której swoje mecze rozgrywa FC Barcelona, zwiedziliśmy od A do Z. W trakcie wycieczki po stadionie byliśmy w muzeum, weszliśmy na trybuny, zajrzeliśmy do szatni, usiedliśmy na stanowisku dla komentatorów oraz zobaczyliśmy wiele wystaw w interaktywnym muzeum. Obok stadionu znajduje się oficjalny sklep klubowy. Oczywiście był to jeden z punktów wycieczki po stadionie, gdzie kupiliśmy sobie klubowe pamiątki.

Dzielnica gotycka, czyli po katalońsku Barri Gòtic, to kolejny punkt naszej wycieczki.  Jest to najstarsza część Barcelony. Spacerując wąskimi uliczkami (przypominającymi labirynty) widzieliśmy wiele budynków z czasów średniowiecznych. Za najważniejszy przykład katalońskiego gotyku uchodzi barcelońska katedra, w skład której wchodzą ogród i krużganek klasztorny oraz krypta św. Eulalii.

Tak można by nieskończenie długo opisywać, co widzieliśmy. Jednak nie da się wszystkiego opisać w kilku słowach, to trzeba zobaczyć i przeżyć. Pomimo wielu zamieszek, o których tak głośno w mediach społecznościowych, nic nie zakłóciło naszej wędrówki po Barcelonie. Fakt, nie udało się wejść do niektórych obiektów zwiedzania, ale tłumaczymy sobie, że jeszcze tu wrócimy, że jeszcze przyjdzie na to czas. Teraz musi to wystarczyć, a apetyt na zwiedzanie Barcelony mamy wielki i kiedyś jeszcze spróbujemy tam wrócić…

KP

Ilość odsłon: 1399

wstecz

Kontakt

Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego

ul. Promienna 65, 43-600 Jaworzno

sekretariat@ckziu.jaworzno.pl

32 76 29 100

Używamy ciasteczek. Czytaj więcej.