W ramach lekcji realizacja kampanii reklamowej, mieliśmy możliwość dowiedzieć się, że mapy nie są tylko na geografii, ale również w reklamie. Dowiedzieliśmy się, że aby dotrzeć do klienta należy zwizualizować podróż klienta poprzez mapę. Umożliwia ona zrozumienie oczekiwań klienta oraz doświadczeń z daną firmą, poprzez określenie punktów styku.
Zrozumieliśmy, że jeżeli chcemy stworzyć dobrą mapę drogi klienta, należy postawić klienta przed określonymi fazami, którymi są:
- Świadomość – klient na tym etapie dowiaduje się o istnieniu produktu i marki
- Zainteresowanie – podczas tej fazy klient, zaczyna się interesować naszą firmą oraz produktem
- Rozważanie – w tym okresie klient zastanawia się nad cechami wydajności i plusami i minusami produktu, ponieważ zastanawia się, czy zakup będzie dobrą decyzją
- Zamiar zakupu – konsument w tym momencie utrwala swoją decyzję o zakupie danego wyrobu
- Zakup – klient kupuje dany produkt na tym etapie
- Jednak nie tylko te fazy są potrzebne do stworzenia mapy, ale również touchpoint, czyli nasz punkty styku. Na tym etapie określamy gdzie nasz docelowy klient może spotkać się z reklamą.
Na dzisiejszej lekcji, mogliśmy pod czujnym okiem pani Ani Kosobudzkiej, stworzyć własne mapy dla firmy, która chcę sprzedać telefon. Było to nie lada wyzwanie, gdyż musieliśmy się wcielić w naszego klienta i domyśleć się, gdzie może spotkać się z naszą marką. Na szczęście każdemu z nas poszło doskonale i wyniki naszej pracy możecie zobaczyć na zdjęciach.
Uczennica 5d T5 A.B. i pani Anna Kosobudzka
Ilość odsłon: 1087