Praga – piękna stolica Czech zachwyciła młodzież CKZiU

17-04-2024

Wyjechaliśmy z Jaworzna jeszcze o zmroku. Śpiący, jednak z pewną dozą ekscytacji. To była nasza pierwsza 2-dniowa wycieczka, a do tego za granicę. Pewnie były jakieś obawy i strach, ale myśl o poznaniu czegoś nowego była o wiele silniejsza.

Do Pragi dojechaliśmy około 12.30 i od razu rozpoczęliśmy zwiedzanie. Wspólnie z opiekunami i przewodnikiem zwiedzaliśmy Pragę, począwszy od Bramy Prochowej. Przeszliśmy Traktem Królewskim obok praskiej perły, zobaczyliśmy ratusz, kościół św. Mikołaja, pałac Golz-Kińskych, gotycki kościół Marii Panny oraz pomnik Jana Husa. Potem udaliśmy się wspólnie z opiekunami i przewodnikiem na spacer po dzielnicy żydowskiej ze starym cmentarzem, ratuszem i synagogami. Kontynuując zwiedzanie przeszliśmy obok Teatru  Stanowego i Karolinum. Dalej zwiedziliśmy Hradczany, czyli królewskie wzgórze, zobaczyliśmy klasztor w Strahowie, Sanktuarium Loretańskie, katedrę św. Wita, Zamek Królewski. Po krótkiej przerwie przeszliśmy spacerem przez Złotą Uliczkę do wieży Daliborka na Małą Stranę, gdzie zobaczyliśmy ścianę z graffiti inspirowanymi Johnem Lennonem, wyspę Kampa i Praską Wenecję. Wielkie wrażenie zrobiły na nas ogrody Wallensteina.

Pierwszy dzień pełen wrażeń, emocji, nie mówiąc o bólu nóg 😉

Wieczorem przejechaliśmy do hotelu na obiadokolację. Odpoczęliśmy, aby na drugi dzień znów być gotowymi do podziwiania wspaniałej Pragi.

Ten kolejny dzień rozpoczął się od śniadania w godzinach mocno porannych, ponieważ przed 9 już wyruszyliśmy na dalsze zwiedzanie.

Przeszliśmy się przez most Karola do Klementinum. Zobaczyliśmy pocztę Praską, która zachwyciła nas ogromnie, przeszliśmy przez dworzec kolejowy, a na końcu naszego zwiedzania spróbowaliśmy różnych specjałów kuchni praskiej.

W godzinach popołudniowych, niestety przyszła pora na powrót. Zmęczeni, ale warto było.

KP

Ilość odsłon: 352

wstecz

Kontakt

Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego

ul. Promienna 65, 43-600 Jaworzno

sekretariat@ckziu.jaworzno.pl

32 76 29 100

Używamy ciasteczek. Czytaj więcej.