Technik reklamy zgodnie z nową podstawą programową powinien docierać do odbiorców różnymi środkami reklamy, skutecznie oddziaływać na ich pozytywne postawy, emocje, przekonania, sprzedawać produkty i usługi reklamowe, organizować i prowadzić kampanię reklamową. Dlatego kładziemy nacisk na kształtowanie takich cech i postaw jak: komunikatywność, odpowiedzialność i systematyczność w działaniu, umiejętność prowadzenia negocjacji, kształtowania prawidłowych stosunków interpersonalnych, łatwość nawiązywania kontaktów, stosowanie się do zasad prawa, etyki i kultury zawodowej. Szeroki zakres zadań zawodowych oraz zatrudnienie na różnych stanowiskach, wymagają od absolwenta specyficznych umiejętności plastycznych, poczucia estetyki i wyobraźni przestrzennej. Zdobycie tych umiejętności w cyklu kształcenia pozwala nie tylko na ocenę walorów estetycznych i testowanie projektów, ale i na samodzielne tworzenie wizualnych środków reklamy. Potrzeba stałego mierzenia skuteczności i efektywności reklamy wymusza ciągłe korzystanie z różnych źródeł informacji, również w języku angielskim, dlatego kładziemy nacisk na naukę tego języka. Technik organizacji reklamy może znaleźć zatrudnienie w pełnoprofilowych i specjalistycznych agencjach reklamowych jako agent reklamowy, pracownik zespołu do spraw obsługi zlecenia tzw. account manager, pracownik działu kreatywnego, copywriter, projektant grafiki, tzw. art designer, pracownik działu planowania publikacji, czy w działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, głównie jako specjalista do spraw marketingu i reklamy, specjalista do spraw kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej (public relations) albo biurach ogłoszeń i działach promocji środków masowego przekazu.
Po ukończeniu szkoły absolwent będzie mógł:
- organizować sesje fotograficzne i filmowe na potrzeby reklamowe oraz przygotowywać produkcję filmów reklamowych,
- organizować produkcję dźwiękowych nagrań reklamowych,
- planować, rezerwować i kupować powierzchnię i czas reklamowy w różnych typach mediów reklamowych w oparciu o zgromadzone informacje,
- testować projekty i przekazy reklamowe przed ich publikacją oraz oceniać przebieg, skuteczność i efektywność przeprowadzonej kampanii reklamowej,
- organizować miejsce sprzedaży oraz działalność wystawienniczą na targach i wystawach branżowych, realizować konkursy, pokazy, degustacje, demonstracje próbek towarów w ramach promocji sprzedaży,
- organizować działalność informacyjną przedsiębiorstwa (public relations), w tym konferencje prasowe,
- wykorzystywać znajomość języka angielskiego do realizacji zadań zawodowych, w szczególności przy współpracy z klientem zagranicznym oraz kooperacji z firmami zagranicznymi,
- pozyskiwać informacje o nowościach i trendach rozwojowych w reklamie, dostępnych materiałach, sprzęcie i ich producentach
KWALIFIKACJE
PGF.07 Wykonywanie przekazu reklamowego
PGF.08 Zarządzanie kampanią reklamową