Technik reklamy

Technik reklamy zgodnie z nową podstawą programową powinien docierać do odbiorców różnymi środkami reklamy, skutecznie oddziaływać na ich pozytywne postawy, emocje, przekonania, sprzedawać produkty i usługi reklamowe, organizować i prowadzić kampanię reklamową. Dlatego kładziemy nacisk na kształtowanie takich cech i postaw jak: komunikatywność, odpowiedzialność i systematyczność w działaniu, umiejętność prowadzenia negocjacji, kształtowania prawidłowych stosunków interpersonalnych, łatwość nawiązywania kontaktów, stosowanie się do zasad prawa, etyki i kultury zawodowej. Szeroki zakres zadań zawodowych oraz zatrudnienie na różnych stanowiskach, wymagają od absolwenta specyficznych umiejętności plastycznych, poczucia estetyki i wyobraźni przestrzennej. Zdobycie tych umiejętności w cyklu kształcenia pozwala nie tylko na ocenę walorów estetycznych   i testowanie projektów, ale i na samodzielne tworzenie wizualnych środków reklamy. Potrzeba stałego mierzenia skuteczności i efektywności reklamy wymusza ciągłe korzystanie z różnych źródeł informacji, również w języku angielskim, dlatego kładziemy nacisk na naukę tego języka. Technik organizacji reklamy może znaleźć zatrudnienie w pełnoprofilowych i specjalistycznych agencjach reklamowych jako agent reklamowy, pracownik zespołu do spraw obsługi zlecenia tzw. account manager, pracownik działu kreatywnego, copywriter, projektant grafiki, tzw. art designer, pracownik działu planowania publikacji, czy w działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, głównie jako specjalista do spraw marketingu i reklamy, specjalista do spraw kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej (public relations) albo biurach ogłoszeń i działach promocji środków masowego przekazu.

Po ukończeniu szkoły  absolwent będzie mógł:

  • organizować sesje fotograficzne i filmowe na potrzeby reklamowe oraz przygotowywać produkcję filmów reklamowych,
  • organizować produkcję dźwiękowych nagrań reklamowych,
  • planować, rezerwować i kupować powierzchnię i czas reklamowy w różnych typach mediów reklamowych w oparciu o zgromadzone informacje,
  • testować projekty i przekazy reklamowe przed ich publikacją oraz oceniać przebieg, skuteczność i efektywność przeprowadzonej kampanii reklamowej,
  • organizować miejsce sprzedaży oraz działalność wystawienniczą na targach i wystawach branżowych, realizować konkursy, pokazy, degustacje, demonstracje próbek towarów w ramach promocji sprzedaży,
  • organizować działalność informacyjną przedsiębiorstwa (public relations), w tym konferencje prasowe,
  • wykorzystywać znajomość języka angielskiego do realizacji zadań zawodowych, w szczególności przy współpracy z klientem zagranicznym oraz kooperacji z firmami zagranicznymi,
  • pozyskiwać informacje o nowościach i trendach rozwojowych w reklamie, dostępnych materiałach, sprzęcie i ich producentach

KWALIFIKACJE

PGF.07 Wykonywanie przekazu reklamowego
PGF.08 Zarządzanie kampanią reklamową

wstecz

Aktualności zawodu

Migawki z lekcji reklamy – „klient nasz pan”

W ramach lekcji realizacja kampanii reklamowej, mieliśmy możliwość dowiedzieć się, że mapy nie są tylko na geografii, ale również...
Czytaj więcej...

28-09-2023

Technika druku wypukłego – linoryt na lekcjach projektowania i tworzenia przekazu reklamowego

Wynalazcą linoleum jest Frederick Walton, zaś do masowej produkcji zostało wprowadzone już w 1864 roku. Linoleum umożliwia rycie w...
Czytaj więcej...

27-09-2022

„Młode Wilki” z CKZiU 😉

Zwolnieni z Teorii to platforma dla studentów i uczniów szkół ponadpodstawowych do tworzenia własnych projektów społecznych. Jest to olimpiada...
Czytaj więcej...

30-03-2022

Migawki z lekcji projektowania i tworzenia przekazu reklamowego

Adobe Photoshop jest rozbudowanym programem, udostępniającym mnóstwo narzędzi, filtrów i opcji. W pełni zasłużył na opinię kultowego. Korzystają z...
Czytaj więcej...

25-10-2021

Kim jest technik reklamy?

To superbohater, który zajmuje się planowaniem, realizacją i badaniem kampanii reklamowych. Jego kreatywność nie zna granic – z łatwością...
Czytaj więcej...

16-03-2021

Migawki z lekcji reklamy: Storyboard – inaczej scenopis.

Tworzysz filmy video? W takim razie na pewno wiesz, że nie jest to proste zadanie. Stworzenie filmu, który zrobi...
Czytaj więcej...

08-03-2021

Kobieta zmienną jest…

Już nasz wieszcz narodowy Adam Mickiewicz zauważył, że „kobieta, to puch marny, to wietrzna istota”, podkreślając jej zmienność i...
Czytaj więcej...

08-03-2021

Migawki z lekcji reklamy: „Koci świat”

„ Szare, bure lub pstrokate, wszystkie koty za pan brat. Mają domy swe i płoty… Po prostu koci świat...
Czytaj więcej...

17-02-2021

Blog reklamowców – mamyreklamy.pl

W ostatnim miesiącu szczęśliwa trzynastka z klasy 1D pracowała nad blogiem w ramach lekcji „projektowanie i tworzenie przekazu reklamowego”....
Czytaj więcej...

26-06-2020

Migawki z lekcji: Projekty klasy reklamowej pod czujnym okiem… kotów!

Mimo że za kilka dni są wakacje, to na kierunku reklamowym nie zwalniamy tempa. Klasa 3C po miesięcznych praktykach...
Czytaj więcej...

18-06-2020

Migawki z lekcji: Green screen, czyli efekty specjalne na lekcjach reklamy

Reklama pozwala rozwijać wiele zainteresowań – można wykazać się m.in. talentem pisarskim, aktorskim, graficznym, fotograficznym. Dzisiaj uczniowie trzeciej klasy...
Czytaj więcej...

09-03-2020

„Biała Wstążka” w CKZiU – podsumowanie

„Słowem można zranić, słowem można doprowadzić do łez, słowem można doprowadzić do straty poczucia własnej wartości, słowem można zabić”...
Czytaj więcej...

21-12-2019
Następna strona »

Kontakt



Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego

 ul. Promienna 65, 43-600 Jaworzno

 sekretariat@ckziu.jaworzno.pl

 32 76 29 100

Używamy ciasteczek. Czytaj więcej.